Dječji vrtić Četiri rijeke je dio eTwinning zajednice od rujna 2023. kada je stručna suradnica pedagoginja u odgojnoj skupini Stars vrtića Dubovac, uz podršku odgojitelja, započela provedbu projekta Cat walks in eTwinning.
Projekt se zasniva na seriji slikovnica Pete the Cat, a svaki mjesec započinje čitanjem priče mjeseca - jedne od slikovnica iz spomenute serije. Na taj se način njeguje ljubav prema čitanju te potiče učenje stranog (engleskog) jezika u vrtiću. Uz navedeno, ciljevi projekta su i:
- razvijanje pozitivnog stava prema različitim jezicima i kulturama,
- razvijanje empatije,
- osvještavanje važnosti brige o okolišu,
- usvajanje osnovnih matematičkih pojmova,
- upoznavanje algoritamskog i računalnog načina razmišljanja kroz robotske aktivnosti,
- razvijanje socijalnih i komunikacijskih vještina,
- razvijanje vještina digitalne pismenosti te
- obogaćivanje vokabulara engleskog jezika.
DV Četiri rijeke je, u ovom projektu, partner vrtićima iz Grčke, Španjolske, Poljske i Turske, a predviđeno trajanje projekta je cijelu pedagošku godinu.
Projektne aktivnosti započele su u listopadu 2023., a ovdje donosimo sažetak aktivnosti provedenih u razdoblju od listopada do prosinca:
LISTOPAD
Projekt je započeo inicijalnom evaluacijom djece kroz koju se nastojalo saznati kako djeca zamišljaju glavnog lika projekta - Petea. Evaluacija je provedena kroz razgovor s djecom te rješavanje radnog listića. U evaluaciji je sudjelovalo ukupno 18 djece. Njih 5 pogodilo je da je glavni lik projekta mačka. 6 djece je pretpostavilo da se radi o psu, a 4 da se radi o kornjači. Jedno dijete smatralo je da je glavni lik projekta ptica. Sva prisutna djeca imala su predznanje engleskog jezika.
Tijekom šetnje do Starog grada Dubovca koja je uslijedila, za sve životinje koje smo susreli pomislili smo da su Pete, ali nažalost, Petea ovom prilikom nismo uspjeli upoznati.
Iduća aktivnost uključivala je priču mjeseca Pete the Cat: I love my white shoes koju smo pročitali u digitalnom obliku koristeći interaktivnu ploču. Kroz ovu priču Pete je djeci poručio da ne brinu oko malih stvari i da bez obzira na sve izazove, nastave suvereno koračati kroz život... jer sve je dobro.
Nakon čitanja priče i ponavljanja vokabulara na engleskom jeziku, izradili smo plakat te tako formirali Peteov kutak (Pete's Corner).
U aktivnost We are Pete's Friends uključeni su elementi medijske pismenosti pa su se tako djeca međusobno fotografirala, a fotografije su korištene za izradu plakata koji krasi sobu dnevnog boravka.
U likovnoj aktivnost My Pete the Cat djeca su otiskom vlastitog dlana u temperi kreirali likove mačke. Koristi aktivnosti za djecu bile su višestruke:
- razvoj taktilne percepcije (mazanje boje na dlanove),
- razvoj fine motorike šake (pravilno držanje kista),
- razvoj mašte i kreativnosti (kreiranje lika mačke iz otiska dlana),
- razvoj spoznaje (prisjećanje priče Pete the Cat: I love my white shoes, uočavanje detalja, ponavljanje vokabulara na engleskom jeziku – boje, voće, dijelovi tijela).
Projektne aktivnosti uključivale su i obilježavanje Europskog tjedna programiranja. Kroz STEM aktivnost Pete is looking for his friends djeca su se imala priliku okušati u početnom programiranju uz pomoć dječjeg robota i izrađene podloge za igru. Jednako tako, ponuđena im je i pokretna igra programiranja vlastitim tijelom koja je provedena na terasi.
Tijekom mjeseca listopada su obilježeni i važni datumi poput Europskog dana jezika u okviru kojeg su djeca snimila audio pozdrav Peteu, kao i Svjetski dan zaštite životinja u okviru kojeg se s djecom razgovaralo o načinima zaštite prava životinja.
STUDENI
Mjesec studeni bio je "mjesec umjetnosti" te je započeo čitanjem ebook-a Pete the Cat Crayons Rock. Kroz ovu priču mačak Pete je djeci poručio da, bez obzira na kritike okoline, treba vjerovati u sebe i ne odustajati. Priča naglašava i važnost prijateljstva.
Na priču se nadovezala likovna aktivnost pod nazivom Pete's Friends Gallery u kojoj su djeca, koristeći likovni smjer Pop art, crtala Peteovu prijateljicu Callie. Zajednički likovni rad prezentiran je i u digitalnoj galeriji uz pomoć digitalnog alata Emaze.
Ciljevi ove aktivnosti bili su:
- upoznavanje s umjetničkim stilom „pop art“,
- razvoj vizualne percepcije i okulomotorne koordinacije (bojanje unutar okvira),
- razvoj fine motorike šake (pravilan hvat olovke),
- razvoj spoznaje (povezivanje boje i broja, ponavljanje vokabulara na engleskom jeziku – boje i brojevi),
- razvoj socijalnih vještina (čekanje na red, suradnja među djecom).
PROSINAC
Priča mjeseca prosinca bila je, prigodno, vezana za božićnu tematiku. Tako smo mjesec započeli čitanjem ebook-a Pete the Cat Saves Christmas. I ova je priča, kao i sve ostale iz serije, imala važnu pouku za djecu: iako se ponekad čini da su zadaci pred nama preteški i da ih je nemoguće riješiti, kada to dovoljno želimo, jači smo nego što mislimo.
U prosincu su se, u okviru aktivnosti Christmas e-cards Exchange, izrađivale i božićne čestitke za partnerske vrtiće koje su prezentirane uz pomoć digitalnog alata Canva.
I ova je aktivnost imala mnoge dobrobiti za dječji razvoj:
- razvoj fine motorike šake (gužvanje salveta, pravilno držanje kista),
- razvoj vizualne percepcije i okulomotorne koordinacije (bojanje vodenim bojama unutar manjih okvira),
- uočavanje detalja, razvoj mašte (čitanje e-slikovnice Pete the Cat Saves Christmas, razgovor o temi priče)
- razvoj spoznaje (usvajanje/ponavljanje vokabulara na engleskom jeziku – pojmovi vezani uz Božić)
- razvoj socijalnih vještina (čekanje na red, suradnja među djecom).
Na kraju, Pete je, u ovo vrijeme darivanja, odlučio iznenaditi Starse te im na taj način zahvaliti na trudu koji su uložili u sve prethodne aktivnosti. Preko noći je u vrtiću sakrio tragove koji su djecu vodili do cilja - poklona koji je sakrio u dvorištu vrtića. Ovu aktivnost nazvali smo The treasure hunt: Pete the Cat hides tracks.
Projekt se nastavlja dalje te nas od siječnja očekuju nove priče o Peteu te mnogobrojne zabavne aktivnosti...